Neden İnsanlar Esport Oyuncularını Canlı Yayın İzler?

Neden İnsanlar Esport Oyuncularını Canlı Yayın İzler?

Neden İnsanlar Esport Oyuncularını Canlı Yayın İzler?

Küresel olarak, on binlerce insan erkeklerin ve kadınların bilgisayar oyunları oynadıklarını izlemek için büyük heves duyuyorlar. Günümüzde daha popüler olan bu aktivite araştırmacılar tarafından ilgi çekici gelmeye başladı ve geçtiğimiz yıl yapılan bir incelemeyle, Aalto ve Tampere Üniversitesi’nden araştırmacılar bu aktivitenin nedenlerini araştırdı.

Rekabetçi profesyonel video oyuncuları veya esportlar, 2017 yılında tahmini 335 milyon izleyici kitlesi ile 143 milyon aktif esport oyuncusu eğlence endüstrisinin hızla büyüyen bir parçası olmuştur. Esports etkinlikleri giderek daha popüler hale gelmektedir ve gerçek hayatta on binlerce ve çevrimiçi olan yüz binlerce katılımcı çekmektedir. Ancak bu aktivitenin izleyicilerini motive eden şeyler hakkında çok az araştırma yapılmıştır.

Aalto Üniversitesi ve Tampere Üniversitesi Gamification Group’ta proje araştırmacısı, eski bir doktora öğrencisi olan Dr. Max Sjöblom, “Esports, bilgisayar-insan etkileşiminin olduğu ve internete neredeyse tamamen bağımlı olduğu için diğer eğlence biçimlerine kıyasla benzersiz olan yeni bir kültür ve eğlence biçimi olarak ortaya çıktı” diyor. Dr. Max Sjöblom, bu yeni kitlelerin davranışlarını araştıran öncülerden biri olmuştur.

Rekabetçi bir spor olarak kişiye karşı bilgisayar oyunu, oyuncuların bilgisayarlarını bir ağ ile bir araya getirip birbirine bağlamaktadır. Ancak büyük arenalardan geniş kitlelere geçiş, etkinliklerin artık geleneksel spor etkinliklerinin özelliklerini daha fazla ele aldığı anlamına geliyor.

Araştırmacılar, esport seyircileri için canlı etkinliklerin cazibesini ve hayranların evde çevrimiçi esportları nasıl izlediğiyle ilgili bu cazibeyi tam olarak anlamak için, canlı esport etkinliklerini ve yalnızca çevrimiçi hayranlar olduğu katılımcıları araştırmaya başladı.

Sosyal Etkileşim

Sonuçlar, dünyanın dört bir yanındaki hayranların öncelikle sosyal etkileşim ve hayranı oldukları sporculara yakın olmanın heyecanıyla bu oyunları izlediklerini öne sürüyor. Evde online olarak izleyen hayranlar: ‘drama (Drama, oyunda gerçekleşen olayların heyecanını ve dramatik dönüşlerini ifade eder)’, ‘bilgi edinme’, ‘becerinin takdir edilmesi’, ‘yenilik’, ‘estetik’ ve ‘saldırganlık keyfi’ stadyumda canlı yarışma izleyen katılımcılardan daha yüksek puan aldığı ortaya çıktı. Bu arada stadyumdaki taraftarlar ‘sosyal etkileşimi’ ve ‘fiziksel çekiciliği’ evdekilerden daha yüksek değerlendirdi.

Dr Sjöblom “Bizim için, canlı e-spor etkinliklerinin hayranlarının sosyal etkileşim için bu aktiviteyi sevdikleri anlaşılıyor. Esport ağırlıklı olarak sosyal etkileşimin yalnızca anlık mesajlaşma sohbet pencereleriyle kolaylaştırdığı çevrimiçi yayınlar aracılığıyla tüketiliyor. Bu durum direk insan ilişkisinden daha rahat bir ortam sunuyor. Bu yüzden, oyunların sosyal yönleri aracılığıyla doyum arayanların canlı etkinliklere katılmak için daha fazla istek duyması doğal görünüyor. ” diye açıklamaktadır.

Makalenin tamamına ulaşmak için tıklayın:

Max Sjöblom, Joseph Macey, Juho Hamari. Digital athletics in analogue stadiums. Internet Research, 2019; ahead-of-print (ahead-of-print) DOI: 10.1108/INTR-07-2018-0304

Add Your Comment