Burcu Başoğlu
Hakkında
HAKKIMDA
Üniversiteye başlamadan önce karar verdiğim kariyer hedefimde her zaman psikolog olmak vardı. 2014 yılında İzmir Ekonomi Üniversitesi Psikoloji Bölümü’nden mezun olduktan sonra Ege Üniversitesi’nde Psikolojik Danışmanlık yüksek lisans eğitimimi tamamladım. Öğrenim yıllarımda ve sonrasında tedavi etme etkisi üzerine yapılan, klinik ortamlarda gerçekleştirilen bine yakın deneysel araştırmada etkinliği kanıtlanmış olan Bilişsel Davranışçı Terapi yaklaşımında uzmanlaştım. Yüksek lisans eğitimimin hemen ardından özel okul ve kurumlarda bireysel danışmanlık hizmeti vermeye başladım. Ayrıca, Vega Psikoloji Merkezi’nde çocuk ve ergenlerle olan seanslarıma devam etmekteyim.
ÇALIŞMA ALANLARIM
ÇOCUK VE ERGEN DANIŞMANLIĞI
Büyüme sürecinde duygusal, zihinsel ya da davranışsal sorunlar yaşayan çocuk ve ergenlerle bire bir yürütülen danışmanlık hizmetidir.
- Depresyon,
- Mutsuzluk,
- Kaygı ve korkular,
- Özgüven eksikliği,
- İçe kapanıklık,
- Sosyalleşme sorunları,
- Çekingenlik ve utangaçlık,
- Aile ilişkilerinde problemler,
- Kardeşe hazırlık,
- Kardeş kıskançlığı,
- Kardeşle ilişkiler,
- Arkadaş ilişkileri,
- İletişim sorunları,
- Kendini ifade etmekte zorluk,
- Anne baba ayrılığı,
- Ailede ölüm ve yas süreci,
- Travma yaşantıları,
- Evlat edinme,
- Uyum sorunları,
- Okula hazırlık ve uyum süreci,
- Okul ile ilgili zorluklar,
- Derslerde başarısızlık,
- Sınav kaygısı,
- Sınırlara uymakta güçlük,
- Disiplin sorunları,
- Saldırganlık ve şiddet eğilimi,
- Öfke problemleri,
- Davranış bozuklukları,
- Huzursuzluk ve hırçınlık,
- Aşırı inatçılık,
- Yalan söyleme,
- Uyku sorunları,
- Yeme problemleri,
- Tuvalet problemleri,
- Dikkat ve konsantrasyon sorunları,
- Tikler,
- Takıntılar,
- Tırnak yeme,
- Çocuk istismarı ve ihmali,
- Psikolojik sağlamlık
EBEVEYN DANIŞMANLIĞI
Ebeveyn danışmanlığı; hamilelik, bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemlerinde çocukları sağlıklı bir biçimde yetiştirmeye yardımcı olur. Çocuğun karşılanması gereken ihtiyaçları, gelişim özellikleri, hangi davranışın normal hangi davranışın anormal olduğunu ayırt etme, çocuğun yaşına uygun gelişiminin sağlıklı bir şekilde ilerleyip ilerlemediğini belirleme ve sosyal-duygusal gelişimi yerinde olan çocuk yetiştirmek için sağlıklı, işlevsel ebeveynlik becerileri konularında verilen danışmanlık hizmetidir.
- Etkili ebeveyn tutumlarının neler olduğu,
- Çocuğunuzla nasıl ilişki kurmanız gerektiği,
- Çocuklarınızın zor sorularına nasıl cevap vermeniz gerektiği,
- Hangi durumlarda çocuğunuza nasıl yaklaşmanız gerektiği,
- Kardeş ilişkilerini nasıl yönetmeniz gerektiği,
- Çocuklarınızı yeni kardeşe nasıl hazırlamanız gerektiği,
- Bebeğinizin sağlıklı gelişimi için nasıl destek olabileceğiniz,
- Hangi yaşta hangi oyunlar ve oyuncaklar seçmeniz gerektiği,
- Çocuklarınızın kendine güven, girişimcilik, sorumluluk sahibi olabilme gibi özelliklere sahip olabilmesi için size düşen görevlerin neler olduğu,
- Klinikte alacağınız danışmanlık hizmeti bu ve benzeri tüm konularda yeterli bilgi ve beceriyi geliştirmenizi sağlayacaktır.
OYUN TERAPİSİ
Oyun çocukların yeni becerileri öğrenme ve pratik etmelerinin en doğal yolu. Oyun oynayarak fiziksel, sosyal, zihinsel ve duygusal becerileri tekrar tekrar deneyimleme fırsatı buluyor. Beceri gelişimine ek olarak çocuklar kendilerini ifade etmek ve var olan sorunlarını çözmek için de oyundan faydalanıyor. Yetişkin bireyler herhangi bir problem yaşadıklarında bunun üzerine düşünürler, değişik açılardan bakar anlamaya çalışırlar, çözüm için farklı seçenekler yaratırlar. Sorun çözme becerilerini devreye sokar, bununla nasıl başedeceklerini planlarlar. Piaget’e göre, çocuklarda bu derece gelişmiş bir soyut düşünme becerisi ortalama 11 yaşından itibaren gelişiyor. Bu zamana kadar yaşantısal yöntemler onların daha çok işe yarıyor, yani oyun.
- 5 ile 12 yaş arasındaki çocuklara
- Depresyon
- Takıntılar
- Kaygı bozuklukları
- Cinsel ve fiziksel istismar
- Travma
- Boşanma
- Mükemmeliyetçi tutumlar
- Alt ıslatma
- Mastürbasyon
- Yemek, uyku gibi duygusal ve davranışsal problemler yaşayan çocukların iç dünyasını anlamak, duygusal problemleri ile başa çıkmasını sağlamak, yaşadığı sıkıntılara alternatifler ve çözümler üretmek hedeflenir.
SPOR PSİKOLOJİSİ
Spor psikologu; sporcuların motivasyon, özgüven kolektif sporlarda organize olabilme, hedefe yönelme bilinç ve bilinçaltı durumlarıyla ilgilenir.
- Sporcunun, spor yapmasının ve yapmamasının altında yatan sebepleri
incelemek
- Başarı kavramının hangi sporcular için hangi anlamı içeriyor belirlemek
- Sporcuda motive edebilecek davranışları belirlemek,
- Sporcunun başarı ya da başarısızlığına neden olan etkenleri bulabilmek için sporcunun bu konudaki söylemlerinden yararlanmak,
- Sporcuyu bütün olarak psikolojik, fiziksel ve toplumsal yönleriyle tanımak,
- Sporcu başarıyı ne kadar istiyor belirlemek,
- Sporcunun başarısızlıktan kaçınma gibi eğiliminin olup olmadığını belirlemek,
- Sporcunun kalıplaşmış karakter analizini yapmak ve eksiklerini belirtmek
- Sporcunun her anlamdaki davranışını (plan, karar, düşünce, yaptığı seçim, amaç, seçim vb.) incelemek